โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายส่วนบุคคนก่อนเริ่มใช้งาน [นโยบายส่วนบุคคล]
ยอมรับ
อยากออกแบบทรงผมสวยๆเองอ่ะค่ะ ทำยังไงคะ
นุ๊กนิ๊ก
#1
นุ๊กนิ๊ก
29-09-2009 - 15:39:36

#1 นุ๊กนิ๊ก  [ 29-09-2009 - 15:39:36 ]




คือว่านุ๊กนิ๊กอยากออกแบบ สร้างทรงผมสวยๆเองโดยไม่โหลตอ่ะค่ะ

ทำยังไงดีคะ


sunysar
#2
29-09-2009 - 23:33:16

#2 sunysar  [ 29-09-2009 - 23:33:16 ]




ต้องมีโปรแกรม ใดพี่ก็ไม่รู้ ฮ่าๆ ขออภัย

อยากทำเองเหมือนกัน





ตอนนี้เล่นแต่ The Sims4 Digital Deluxe ของแท้นะคะ
daC12
#3
29-09-2009 - 23:57:53

#3 daC12  [ 29-09-2009 - 23:57:53 ]




ไปเวพ Mod the sims หาคำว่า creator เขาสอนที่นั่นคะ อ่านกันยุบยิบเลยล่ะ มีโปรแกรมให้โหลด เก่งคอมพิวเตอร์หน่อยนะ สู้ๆๆๆๆ
อย่าลืมนำมาโชว์นะ จะได้มีปลื้มด้วย



คนรักซิมส์
sunysar
#4
30-09-2009 - 00:06:52

#4 sunysar  [ 30-09-2009 - 00:06:52 ]




ชื่อโปรแกรมไรหว่า



ตอนนี้เล่นแต่ The Sims4 Digital Deluxe ของแท้นะคะ
jinny5058
#5
30-09-2009 - 00:11:59

#5 jinny5058  [ 30-09-2009 - 00:11:59 ]




อยากค่ะ หลายขั้นตอนมาก แต่ สมาชิกที่นี่ใจดีค่ะ เดี๋นวเค้าก้ค่อยสอนเราไปค่ะ ไม่มีหงุดหงิดรำคาญใจด้วยนะคะ ใจเย็นมากๆเลยค่ะ ขนาดน้าปอหัวช้า หลานเค้าก้สอนจนทำได้ค่ะ ใจเย็นจริง ๆ คอนเฟิร์มค่ะ


sunysar
#6
30-09-2009 - 00:26:36

#6 sunysar  [ 30-09-2009 - 00:26:36 ]




จ๊า
ทุกคนน่ารัก


 18146



ตอนนี้เล่นแต่ The Sims4 Digital Deluxe ของแท้นะคะ
daC12
#7
30-09-2009 - 01:18:29

#7 daC12  [ 30-09-2009 - 01:18:29 ]




http://www.modthesims.info/wiki.php?title=Sims_3:Modding

เอาเลย เริ่มเรียน อ่าน แล้วมาโชว์น๊า

ถ้ามีเวลานะคะ ที่นี่ อ่านแล้ว ทำได้แน่ๆๆๆ เราอ่านมาพักหนึ่งแล้ว แต่แบ่งเวลาเรียนไม่ีมีแล้วคะ


แก้ไขล่าสุดเมื่อ 2009-09-30 01:23:16


คนรักซิมส์
sunysar
#8
30-09-2009 - 01:21:17

#8 sunysar  [ 30-09-2009 - 01:21:17 ]




ขอบคุณค่ะพี่ daC12 ไซโคมีเดีย ฮ่าๆ

 18157



ตอนนี้เล่นแต่ The Sims4 Digital Deluxe ของแท้นะคะ
นุ๊กนิ๊ก
#9
นุ๊กนิ๊ก
30-09-2009 - 11:55:58

#9 นุ๊กนิ๊ก  [ 30-09-2009 - 11:55:58 ]




ขอบคุณพี่ๆมากๆเลยค่ะ


jewelryz
#10
03-03-2010 - 22:49:21

#10 jewelryz  [ 03-03-2010 - 22:49:21 ]




เราก็อยากรู้เหมือนกันค่ะ ว่าเค้าออกแบบกันยังไง

ต้องใช้โปรแกรมอะไร ยังไงก็ต้องขอบคุณ

คุณ daC12 มากค่ะ ที่บอกไว้ ขอบคุณมากๆ ค่ะ


Christian
#11
04-03-2010 - 15:39:34

#11 Christian  [ 04-03-2010 - 15:39:34 ]




TSRW_RC4_v2 ชื่อโปรแกรม ครับ ออกแบบ ทรงผม ตัว ซิมบ้าน แล้วก้อพวกสิ่งของ ต่างๆๆ

TSR Workshop Public Beta107 comments » By TSR | Added Jul 21, 2009

* NOTE: You should grab the latest Release Candidate to get the complete feature list. The other downloads are there for reference in case you run into problems.

Release Candidate 4 Update 2:

* Added experimental MLOD group duplication
* Fixed bone assignment problem when working with medium and low LOD´s
* Create project from .sims3pack (experimental)
* Support for High End Living stuff pack

Release Candidate 4 Update:

* Fixed a problem with hair meshes and morph states

Release Candidate 4 changes:

* Fix for objects not installing properly with the WA patch (special thanks to Inge Jones for helping with this)
* Auto generation of wallmasks (somewhat experimental)
* Fixed bug that generated a error when adding removing variation on build item
* Added question to adjust bounds if bounds are higher than the standard wall height
* Made image editor more user friendly. Now adds "key:" to reskey is it´s missing.
* Added bone assigment and weighing editor
* Fixed bug in Accesory-casps that caused dx-error on device reset
* Fixed alphablending bug for accessories
* Updated the milkshape import plugin. Rounding bone weights to closest integer due to the way milkshape handles boneweights
* Fixed some rendering issues on Device Reset
* Added normal map toggle button objects
* Changed Roof rendering to include uv-selectors, scales and noise map
* Fixed boneweight problem on MLOD´s
* Changed the WSO format for bone weights
* Fixed bug causing project status to remain unchanged after import of mesh
* Added support for proper fireplace cloning
* Fixed bug in Milkshape plugin that caused bone entries to be overwritten when importing a second WSO file
* Fixed a cloning bug that caused non recolorable items to crash game when using the eyedropper tool
* LITE clone/missing bug fixed
* Fixed bug not updating build-item material textures and sized on import of new dds
* Fixed buildmode camera positioning bug
* Fixed buildmode rotation bug
* Fixed a bug in the texturefoolbutton that caused infinite redrawing loop
* Fixed some rendering update issues in material and patterneditor
* Fixed bug causing casp projects to be set as changed on loading
* Fixed bug causing object projects to be set as changed on export
* Rewritten rendering process. Now resetting device properly
* Fixed a bug that caused the wrong LODLevel to be set on Objects when switching from CASP with UltraHigh lodlevel
* New vertex and pixelshader for CAS Parts
* Hair rendering updated (added alpha blend)
* Added togglebutton for displaying bumpmap
* Changed the way CAS Part thumbnails are created
* .Bin exporter removed
* tagval editor bug fixed
* Fixed problem with shared vertex and indexbuffers when importing new mesh
* Fixed rounding problem on BGEO
* Added possibility to export files from the FNV hash search window
* Added SpeedTree(r) texture resources to the mesh property grid
* Speedtree exporter now exports the textures upon export of speedtree data

Release Candidate 2 changes:

* Support for World Adventures EP
* Added game path settings to properties
* Added a quick filter feature in the new project window
* Terrain paint bugs fixed (Square brush not working)
* Channel selector bug fixed (Switching no. channels on hair/makeup messed up texture)
* FNV Hash window bugs fixed (Crash when clicking copy/find resources with empty strings)
* Plus many various bug fixes

Release Candidate 1 changes:

User Interface:

* Image editor cleaned up
* Importing/exporting project to package moved to project contents

CAS Creation support:

* Morph states with sliders to preview fat, thin and fit states
* All morph states included on export
* New morph states automatically generated on import (based on exported morph meshes)

Object Creation support:

* Automatic generation of Sun shadows
* Ability to create terrainpaints
* Ability to create fences and roofs
* Editing of bounding boxes
* Automated/optional footprint update
* Slider with fixed angle rotation of objects to see sun shadows from different angles

Textures/Materials/Patterns:

* Ability to set final texture sizes with Material Editor
* Editing of Color and HSV patterns
* Exchanging patterns with WSP format between projects
* Possible to view and change material states (dirty and default)
* Alpha color values can now be set

Improved 3D preview:

* 3D Preview rotation / pan improved to feel more natural
* Color adjustments for 3d preview
* Adjustable ambient lighting

Overall Improvements and bug fixes:

* Creating new project from existing project
* EP and game patch braking workshop
* Arms stuck to body
* Automatic mask size update
* Ceiling lamps placement
* Importing package now creates unique id´s
* HSV Shift text entries not updating hsv shift
* Various importing problems
* Color variations not showing up in game
* Problems when cloning fences

-----------------------------

Version 0.8.7 changes:

User Interface:

* A revamped more graphical GUI
* All unnecessary clutter and information removed
* New editor windows for patterns and textures with zoom and move functionality

CAS Creation support:

* Unique hair, accessories and clothing meshes, with the exception of morph states
* Flexible polycounts
* New bone assignments
* Animated hair

Object Creation support:

* Most of the object types available in the game can be cloned/used as a base
* Flexible polycounts
* New bone assignments
* Animated objects
* Adding/deleting variations
* Adjusting the footprint
* Changing the Normal Map
* Modular objects

Textures/Materials/Patterns:

* Ability to set final texture sizes with Material Editor
* Editing of Color and HSV patterns
* Exchanging patterns with WSP format between projects
* Possible to view and change material states (dirty and default)

Improved 3D preview:

* New higher resolution rendering
* Show/hide normals for the mesh
* Show/hide footprints/slots
* Show/hide all different LOD meshes
* Show/hide the mesh wireframe
* Improved shaders now supporting shadows, transparency and bumpmaps
* Preview wall visible when editing wallmasks for windows, doors and arches

Overall Improvements:

* Faster load times
* New and improved Milkshape plugins for mesh export
* Compression of .sims3package files
* Ability to import .package files
* A brand new Wiki section covering all creation processes and how to use the tool

-----------------------------

Version 0.6.4 changes:
* Minor changes

Version 0.6.3 changes:
* Various bugfixes

Version 0.6.2 changes:
* Works with the new Sims 3 patch
* Custom CAS preview image for variations
* Patterns have been reworked somewhat, the earlier version did not always show the right pattern

Version 0.6.1 changes:
* Improved pattern browser (larger previews, caching of previews so to make it faster once prevews have been rendered, bug fixes)
* Other small bug fixes

TSR Workshop Specification

Clothing: Full support for all clothing types. New meshes are currently limited (see below). This is a work in progress.

Makeup: Nearly full support. Eyebrows can not be recolored in game as of yet.

Hair: Partial support, some items can not be recolored in game yet. New meshes are currently limited (see below). This is a work in progress.

Accessories: Nearly full support. A few items can not be recolored in game. New meshes are currently limited (see below). This is a work in progress.

Complates: Partial support for changing the different steps in the texture generation process (type, alphablending, colors).

Textures: Full support for changing all properties (rgbmask, specular mask, overlay, multiplier etc.) plus Export of all textures and Import of DDS files.

Meshes: Partial support of export/import of OBJ-files (wavefront format). Mesh vertices may be replaced IF the number of vertices is the same. Bone assignments may not be changed. Fully automated process with a live 3D preview.

Patterns: Possible to create/upload new patterns. You may also use existing EA patterns by using our patterns browser.

Variations: Possible to add new and delete existing variations to a creation. This makes it possible to include several versions of the same file in one Sims3pack file.

Export: To sims3pack with auto-generated thumbnails or custom thumbnails.

Utilities:

* Being project based you can start by cloning existing game content or by creating 'from scratch'
* Project/package contents may be changed by using "Edit->Project contents"
* Smooth upload of files to TSR using the file storage option


When a new version of TSR Workshop is released it will be put here so this is the place you should go to to download the latest version.


Files
• TSRW.exe 13162.78kB | Download »
• TSRW_RC1.exe 13162.5kB | Download »
• TSRW_RC2.exe 13181.2kB | Download »
• TSRW_RC4_v2.exe 13220.78kB | Download »

http://www.thesimsresource.com/programs/browse ลอง หาดูนะครับ














http://www.thesimsresource.com


แก้ไขล่าสุดเมื่อ 2010-03-04 16:04:11

Christian
#12
04-03-2010 - 16:00:27

#12 Christian  [ 04-03-2010 - 16:00:27 ]





Christian
#13
04-03-2010 - 16:00:53

#13 Christian  [ 04-03-2010 - 16:00:53 ]




Posted by ulker on Dec 21, 2009• BASIC HAIR MESHING IN TSR WORKSHOP


chanirinon
#14
24-10-2010 - 17:02:06

#14 chanirinon  [ 24-10-2010 - 17:02:06 ]




- -*ไอเราก็โง่ อังกิดอีก แย่จิงๆเลย


LTzir
#15
24-10-2010 - 17:16:38

#15 LTzir  [ 24-10-2010 - 17:16:38 ]







สอนใช้ TSR Workshop เป็นคลิปมีภาพประกอบน่าจะเข้าใจง่ายนะ ^^

v
v

http://www.thaithesims3.com/topic.php?topic=20452

ปล.สนับสนุนคนมีความตั้งใจ เพราะถ้าทำได้ ก็เอามาเผื่อแผ่กันมั้งละกัน


แก้ไขล่าสุดเมื่อ 2010-10-24 17:18:08


คิ ด ถึ ง จั ง. . . . . . . . . . . ♥
  • 1

ลงข้อความได้เฉพาะสมาชิก
ต้องสมัครเป็นสมาชิกและ login เข้าสู่ระบบก่อนถึงจะสามารถลงความเห็นได้
เข้าสู่ระบบสมัครสมาชิก



โปรดศึกษาและยอมรับนโยบายส่วนบุคคนก่อนเริ่มใช้งาน [นโยบายส่วนบุคคล]
ยอมรับ